Algemene Voorwaarden

Erkenningen / Algemene Voorwaarden / Gedragscode / Klachten
procedure

Erkend en aanbevolen door het MKB

Lid van NRTO

De NRTO is dé overkoepelende brancheorganisatie voor particuliere trainings- en opleidingsbureaus in Nederland. Ze speelt een belangrijke rol in het agenderen van particulier opleiden en is een gesprekspartner voor politiek, ministeries, onderwijspartijen, maatschappelijke organisaties en de media.

De NRTO houdt haar leden op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in de branche, waarbij ervaringen worden uitgewisseld om optimale dienstverlening te waarborgen.

Algemene Voorwaarden

Onze Algemene Voorwaarden Zakelijke Markt (PDF).

Voorwaarden vanuit onze brancheorganisatie NRTO:

Gedragscode

Leden onderschrijven de gedragscode(s) van de NRTO. Hun gedrag moet in al het doen en laten, binnen de doelstellingen van de branchevereniging, de toets der kritiek in het openbaar kunnen doorstaan. De gedragscode fungeert als een visitekaartje van de branche.

De Algemene Beginselen van Behoorlijk Onderwijs, afgeleid van de beginselen van behoorlijk bestuur en ‘good corporate governance’, worden gehanteerd. Leden dienen zich te conformeren aan deze beginselen en waarden, die ook procedurele elementen (recht van verdediging, onpartijdigheid) en inhoudelijke elementen (gelijkheidsbeginsel, eerlijkheid, transparantie, correctheid, en motiveringsplicht) omvatten.

Alleen onderwijs-, opleidings- en trainingsaanbieders die aan de eisen van de gedragscode voldoen, kunnen lid worden van de NRTO. Er zijn twee soorten gedragscodes: één voor de consumentenmarkt en één voor de business-to-business markt.

De beginselen die centraal staan in de gedragscodes zijn:

  • Zorgvuldigheidsbeginsel
  • Rechtszekerheidsbeginsel
  • Redelijkheidsbeginsel
  • Betrouwbaarheidsbeginsel
  • Kenbaarheidsbeginsel

Downloads

Klachten
procedure

Definitie van klacht: Een klacht is een uiting van ontevredenheid over een bewezen dienst, persoon of product. Dit beschouwen we als input voor verbetering.
Behandeling van de klacht:

Artikel 1: Klachten kunnen worden ingediend via receptie@bogaerstalen.nl. De directie bevestigt de ontvangst van de klacht binnen 7 dagen. Klachten worden vertrouwelijk behandeld en gearchiveerd (archief wordt 1 jaar bewaard).

Artikel 2: De directie verstrekt de klager alle relevante informatie met betrekking tot de klacht.

Artikel 3: Binnen maximaal 2 weken na ontvangst van de klacht krijgt de klager de gelegenheid om de klacht toe te lichten. Van deze toelichting wordt een verslag opgesteld en naar de klager gestuurd.

Artikel 4: Binnen 3 weken na het horen neemt de directie een beslissing over de klacht. Deze beslissing wordt schriftelijk aan de klager meegedeeld en omvat de bevindingen, conclusies, reacties en afhandeling van de klacht.

Als de klager het niet eens is met de uitspraak, kan hij zich wenden tot de Geschillencommissie Particulier Onderwijs, Bordewijklaan 46, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag, telefoon: 070 – 3105310, www.degeschillencommissie.nl.

Jaarlijks worden klachten en evaluaties besproken en gereflecteerd. Incidentele klachten worden direct en minder formeel besproken dan structurele klachten.

KLACHTENLIJN VOOR INBURGERAARS

Heeft u een probleem met uw taalschool of cursusaanbieder? Blik op Werk kan u helpen een oplossing te vinden via de klachtenlijn voor inburgeraars.

Contact: U kunt Blik op Werk op werkdagen tussen 13:00 en 16:00 telefonisch bereiken: 030 – 3030 645 of per e-mail naar klachten@ikwilinburgeren.nl. U kunt ook hier het online formulier invullen.

Procedure: Om een klacht in behandeling te nemen, moet deze eerst bij de taalschool zijn ingediend. Blik op Werk kan u helpen met het opschrijven van uw klacht. Pas na indiening kan Blik op Werk zorgen dat de taalschool de klacht correct afhandelt.

Als u vindt dat de school de klacht niet goed heeft opgelost, kunt u overwegen naar het College van Arbitrage te stappen. Hier zijn kosten aan verbonden, die u kunt terugvinden in het online klachtenformulier.

Geschillen

LOGO geschillencommissie

Schrijf je direct online in

Afspraak maken

Social media
Meer weten
Blog berichten

Studiehuis

Even nog een extra zetje nodig voor bijv. het examen inburgering? Dat kan nu! Vanaf nu is er elke donderdagavond,

Lees verder

Blijf op de hoogte

Bent u geïnteresseerd in taal en wilt u graag op de hoogte gehouden worden van de ontwikkelingen binnen Bogaers Taleninstituut? Meldt u zich dan aan voor de nieuwsbrief van Bogaers Talen en u ontvangt maandelijks onze laatste nieuwtjes in uw mailbox. 

Zij kozen ook voor Bogaers Taleninstituut